Menü Bezárás

Automatizált, saját, online pénztermelő rendszer – legyen neked is!

Automatizált rendszer - hogyan?

Automatizált rendszer elemei
Valahogyan az utóbbi napokban úgy alakult – tudom, nincsenek véletlenek 🙂 hogy többen is megkerestek hasonló kérdéskörrel:
Hogyan, milyen eszközökkel lehet felépíteni egy automatizált online rendszert, amivel minél kevesebb napi teendő van?
Ezért írtam ezt az összefoglaló bejegyzést erről, hogy másnak is segíthessen, aki automatizálni akar. 

Automatizált rendszer alapjai

Legyen bármilyen vállalkozásod, értékesítesz vagy szolgáltatsz, vagy akár MLM-ben dolgozol, az alapok kb. ugyanazok:
  • kell egy weboldal
  • szükség van egy hírlevélküldőre
  • kell (na jó, nem feltétlen kell, de automatizálás szempontjából nagyon hasznos) ha van nálad kártyás fizetés
  • kell egy online számlázó
  • ha több terméked/szolgáltatásod van, célszerű hogy legyen egy webshopod
  • ha folyamatos eredményeket szeretnél, kell építened értékesítési tölcséreket
  • és kell hirdetned
Kedvenc “gallylovacskám” az automatizálás, az automatizált rendszerek: nem szeretek feleslegesen dolgozni, az ismétlődő, monoton feladatokat mindig is igyekeztem autopilótára állítani.
Több mint 10 éve dolgozom online, több területen (értékesítés, oktatás, szolgáltatás, MLM), így kb. minden szegmensben van tapasztalatom az automatizálás terén. Sokféle rendszert használtam már, mostanra kialakult, mik azok az eszközök, amiket legjobban szeretek használni – egyrészt a könnyű kezelhetőségük, megbízhatóságuk miatt, de ugyanakkor a költséghatékonyság is mindig fontos szerepet játszik nálam. Ha valaminek van olcsóbb vagy ingyenes alternatívája, akkor azt részesítem előnyben.

Automatizált rendszer - konkrét eszközök

Fő tevékenységem az online oktatás, ennek az automatizált rendszere a következőkből épül fel nálam – de persze ez nem csak oktatási rendszerekre érvényes, bármi más jellegű vállalkozást is fel lehet építeni ezekkel az eszközökkel:
 

TÁRHELY:

Sokadik tárhelynél vagyok már, de eddig a mostanival vagyok leginkább megelégedve minden szempontból. Most a >>MikroVPS-nél van 20GB-os SSD tárhelyem, rajta nagyon sok weboldalam. Nagyon segítőkész a support, gyorsan reagálnak – nekem ez nagyon fontos a korábbi rossz tapasztalatok után. Költségek:
– domain név: 2-3000 Ft/év
– tárhely: a 20 GB-os SSD tárhely kb. 12 000 Ft/év
 

WEBOLDAL:

WordPress, Elementor weblap építővel, és Learndash oktatási platformmal.
A többféle weboldal építő közül azért az Elementornál maradtam, mert az ingyenes verziója is bőven elég tud lenni a legtöbb vállalkozás számára, felhasználóbarát, könnyen megérthető logikájú a felépítése, és nagyon szép oldalakat lehet vele létrehozni.
A WordPress meg az egyik legelterjedtebb tartalomkezelő világszerte.
Ezzel kapcsolatos költségek:
Elementor Pro licensz* (Learndash miatt kellett): 7 000 Ft/év 
Learndash licensz**: 20 000 Ft/év
(*) (**) Mindkettőnél a szoftverek hivatalos weboldalain található árakhoz képest kedvezményes előfizetési árakat látsz (természetesen legálisan): ha ez érdekel, keress meg, és segítek a kedvezményes beszerzésben.
 

HÍRLEVÉLKÜLDŐ:

MailerLite és Mautic.
A kettő közül a MailerLite-ot ajánlom inkább átlag felhasználásra, mert ez egy kiforrott, több éves, folyamatosan fejlesztett rendszer, rengeteg automatizmus megépíthető benne, sok egyéb rendszerrel összeköthető, felhasználóbarát a felülete, rengeteg tudásanyaguk is van (angolul), az ügyfélszolgálat is jó, és nem mellesleg nagyon barátiak az áraik is (1000 fős listáig ingyenes, de egy 5-10 000 fős lista esetén is csak havi 50 dollár, 1000-5000 fő között meg sávos árazású).
A vállalkozásaim egy részében a MailerLite-ot használom, másik részében pedig a Mauticot. Ez utóbbi egy saját tárhelyre telepíthető, levélküldő szerveren
(pl. Sendgrid) keresztül használható levelező, szintén tud automatizmusokat, viszont ezt csak haladóbb felhasználóknak javaslom, mert elég sok technikai hozzáértést igényel. (Viszont ezzel kb. havi 5 000 Ft-ból tudok 40 000 levelet küldeni, akármekkora listára, ami azért árban elég jónak számít.)
 

KÁRTYÁS FIZETÉS:

Nálam kétféle kártyás fizetés van, Barion és CIB bank, és emellett a SalesForm az, ami mindenütt vezérli a kártyás előfizetéseimet. Kipróbáltam, teszteltem több piacon elérhető lehetőséget is, de ezt a kettőt találtam legkönnyebben kivitelezhetőnek, és legköltséghatékonyabbnak is.
A Barion bevezetése nem kerül pénzbe, csak kis adminisztrációba.
A CIB bankkal is ingyen tudtam szerződni
(ha épp nincs ilyen akciójuk, akkor is csak 15 000 Ft körül van, de ezt általában el is engedik). Időt mindkettőre kell szánni, CIB-nél a tesztidőszak húzódhat el kicsit, viszont nagyon profik a munkatársaik.
A
SalesForm azért kellett nekem hozzá, mert enélkül bármelyik bankkal szerződtem volna (OTP, CIB, KH) a kártyás fizetésre, szükség lett volna egyedi programozásra, webmester közreműködésére a weboldalba illesztéshez (ez meg elég magas plusz költség).
Másrészt, a SalesForm az, ami összekötő kapocsként funkcionál nálam a weboldal tagság kezelője, a kártyás fizetés, a számlázó, és a hírlevélküldő között.
Ezen kívül még arra is alkalmas, hogy akár weboldal nélkül is elkezdhess pillanatok alatt terméket vagy szolgáltatást értékesíteni, kártyás fizetéssel, vagy banki utalással is.
A SalesForm előfizetés már 5-6 000 Ft/hó-tól elérhető, itt csak azért fizetek, amit ténylegesen is használok, ez az alap előfizetés átlagban mindenkinek elég.
 

ONLINE SZÁMLÁZÓ:

Erre hosszú évek óta a Billingo-t használom, és jó szívvel ajánlom őket. Folyamatosan fejlesztenek, nem csak számlázni tudsz itt, de vezetheted a kiadásokat, bevételeket, van pályázatfigyelőjük, és sok egyéb. Nemrég óta már bankszinkronjuk is van, ami eddig hiányzott. Az áraik pedig teljesen barátiak, ezerpárszáz forintból kijön havonta. Természetesen az összes többi rendszer elemmel összeköthető (SalesFormmmal, webshoppal, MailerLite-tal), így teljesen automatikus lehet a számlázás és emailben a számlakiküldés is. (Elektronikus számlázást is tud, de bőven elég a sima hagyományos számla emailben kiküldve, amit a vevő kinyomtathat magának.)
 

WEBSHOP:

Erre tökéletesen megfelelő a WooCommerce ingyenesen elkészíthető webshopja. Van fizikai termékes webshopom, és van az oktatásaimhoz is, az oktatások között vannak egyszeri díjasok, és vannak előfizetésesek, tagsági hozzáférés kezeléssel, egyikhez sem kellet fizetős WooCommerce bővítményt megvennem. A webshopban tudsz Paypalt is használni fizetési módként, ha az egyéb kártyás fizetéseket nem akarod, vagy akár azok mellett is.
 

ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER:

Ezeket is WordPress+Elementor kombóval építem.
Landing oldal: ahol valami miatt feliratkozik a látogató (ajándék, csali, stb.)
Értékesítési oldal: ahová a feliratkozás után átkerül, itt megkapja az első vásárlási ajánlatot (bevezető termék)
Hírlevél sorozat: a feliratkozása után elindul neki egy sorozat email, ami az első termék vásárlását melegíti elő – ha közben már megvásárolta, akkor egy következő sorozat indul el, ezt a hírlevélküldőben épített automatizmusok figyelik és vezérlik.
Upsell oldal: ha megvásárolta a bevezető terméket, akkor erre az oldalra kerül, itt kapja a következő, általában már magasabb árú ajánlatot (fő termék). Az itt vásárlóknak is új sorozat levél indul.
Ezeken az oldalakon vezetem végig a hírlevélre feliratkozókat, ezért elég többnyire csak hírlevél feliratkoztatási céllal hirdetnem.
 

HIRDETÉSEK:

Fizetősen a Facebookon hirdetek, főleg hírlevélre feliratkozókat gyűjtök így, akik aztán kapják automatán a levélsorozataimat, és egy részük vásárlóvá “érik”. Sokat kísérleteztem hirdetésekkel, és bár a hivatalos ajánlás általában nem mindig ez (és nem is szeretnék a hozzáértőbbekkel ebben bajszot akasztani…), de nekem leginkább azok a hirdetések váltak be, ahol nem volt nagyon leszűkítve a célközönség mindenféle szűrőkkel. Sokszor sikerült elérnem 2-3 Ft/kattintás értéket, átlagban 10-20 Ft/kattintás között mozognak a hirdetéseim, nekem ez megfelel.
 

PARTNERPROGRAM:

A másik amit hirdetésre használok, mert jóval költséghatékonyabb, az a saját partnerprogramom*. Nemrég készült el, és erre nagyon büszke vagyok, mert a kisebbik (15 éves) fiam fejlesztette le nekem teljes egészében. Itt jutalékot fizetek az ajánló partnereknek a tanfolyamértékesítések után – így ez csak akkor jár költséggel, ha konkrétan bevétel is van belőle.
Korábban évekig a SalesAutoPilot-nál volt a hírlevélküldőm és a partner rendszerem, meg az automatizált rendszereim, ezt is nagyon szeretem, imádok ebben is automata rendszereket összerakni, mert szinte bármi megoldható vele. Magyarok közül tudtommal egyedül náluk van lehetőség partnerprogramot is létrehozni – csak nem túl felhasználóbarát a felületük, valamint át kell állni a sajátos felépítési logikájára agyilag, ami nem túl egyszerű. (Emellett elég borsos az ára, 5000 fő körüli levelezőlista méretnél a partnerprogrammal együtt már havi közel 50 ezret fizettem, emiatt készült inkább saját partnerprogramom).
* Ennek a partnerprogramomnak készülőben van egy olyan verziója, ahol mások is létrehozhatják a saját termékükhöz, szolgáltatásukhoz a saját partnerprogramjukat. Jövő év elejére várhatóan elkészül.

Ajánlások

Remélem, tudtam segíteni ezzel az összefoglalóval abban, hogy meg tudd tervezni és fel tudd építeni a saját online automatizált pénztermelő rendszeredet. Sokaknál tapasztaltam, épp csak annyi hiányzott nekik, hogy átlássák egy ilyen rendszer felépítését, hogy legyen egy kézzelfogható listájuk, mit mivel lehet megoldani.
Természetesen az általam használtakon kívül is rengeteg egyéb eszköz áll rendelkezésre, ki mire esküszik, kinek mi vált be, azt használja – ez a lista csak egy lehetséges felépítési mód, nekem ez vált be, ezért ezt használom.
 
Ha ennél konkrétabb, lépésről lépésre vezető gyakorlati segítség is kellene az egyes részekhez, nézz szét az elérhető tanfolyamaink között:

Szabó Orsolya
Digitális Iskola tulajdonosa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük